7.-9. klasse

Skolen er opdelt i tre afdelinger men klasser er fordelt i fire huse. Udskolingen rummer 7.-9. klasse samt specialklasser.

Vi har et helt særligt fokus på elevernes sproglige udvikling i alle fag. Vi underviser i førfaglige begreber (dansk som andet sprog). Det giver eleverne det størst mulige faglige udbytte af undervisningen og samtidig udvikler de sig sprogligt.

Alle elever har Cromebooks og vi bruger IT aktivt i læringen. F.eks. lærer alle elever at bruge IntoWords som understøtter staveprocessen. Alle elever har også adgang til Bookbite, som understøtter deres læselyst.

Skoledagen starter for alle klasser med 30 minutters læsning og et overblik over dagen.

Skoledagen er bygget op, så der er variation i dagen med bevægelse og udeundervisning samt projektorienteret undervisning.

Der er co-teachere i alle klasser i stort set alle timer. Det giver en helt særlig mulighed for at understøtte den enkelte elevs læring og trivsel i fællesskabet.

7.-9. klasser har tre årlige træningsprøver.

Sidst opdateret: 01. oktober 2023