Ny skole og fritidscenter i Bispehaven, Gellerup og Toveshøj

Skolen er delt på to matrikler. Indskolingen kommer til at ligge på Inger Christensens Gade og mellemtrin/udskoling i bunden af Karen Blixens Boulevard. Skolen åbner til august 2025.
Skole og firtidscenter har et fælles værdigrundlag og arbejder ud fra den samme pædagogiske vision nemlig Projekt Baseret Læring (PBL).

Som et led i omdannelsen af Gellerup til en blandet bydel bygger Aarhus Kommune Ny skole og fritidscenter centralt i Gellerup. I september 2024 fik skolen sit navn: KLØVERSKOLEN.

Skolens fysiske rammer understøtter den pædagogiske profil. Dette betyder at man som forældre, elever og øvrige bruger vil træde ind i bygninger som ikke ligner traditionel skolebyggeri.

Kunstneren Julie Stavad står for udsmykningen - fire store hænder i beton og keramik som der må leges med og siddes på.

MT Højgaard står for byggeriet.

Ny skole og Fritidscenter i Bispehaven, Gellerup og Toveshøj

Pædagogiske principper

Nyhedsbreve om byggeriet fra MT Højgaard.

Her kan du læse Nyhedsbreve om byggeriet fra MT Højgaard

Sidst opdateret: 22. oktober 2024